Denteks-Blog

Opnå god hygiejnestandard på dit hotel og restaurant - og vis det

Written by Denteks | Jan 5, 2024 8:25:35 AM

 

 

Det kommer ikke som nogen overraskelse, at det kræver høje hygiejnestandarder at leve op til kundernes forventninger, når de besøger dit hotel eller restaurant. En god hygiejnestandard betyder ikke kun, at du skal sørge for, at der er rent - men, du skal også give gæsterne indtrykket af, at der altid bliver arbejdet på at holde området rent. 

 

Opfattelsen af 'rent'

Housemaids og rengøringspersonale bliver hele tiden observeret af gæsterne. Personalet er til stede ved udtjekning og sørger for rent linned og tekstil til de næste overnattende gæster. Når eksisterende gæster ser det grundige arbejde bliver de bekræftet i, at deres værelse har været igennem samme proces. 

Rengøring behøver derfor ikke være 'usynligt' i samme grad, som rengøring ofte gerne skal være. 

Der er flere delelementer, som sikrer en høj hygiejnestandard for dit hotel.

 

Hvor rent virker hotelværelet?

Det første gæsterne ofte ser er sengen. Ser puderne og anrettede ud, så er det er rart og indbydende sted at være. Er lagnerne strukket og glatte, og er dynen enten foldet sammen i fodenden eller lagt ud over sengen? Det giver et udtryk af grundighed og øje for detaljer, når personalet sørger for en flot finish. 

Det giver indtrykket af, at man har med en arbejdsplads at gøre, som 'kommer ud i hjørnerne'. Én ting er rod og støv i ens eget hjem; for det er jo ens eget støv, mens støv et fremmed sted kan skabe utryghed. For, hvis "de ikke har gjort dét rent, hvad har de så heller ikke gjort rent?".

Sørg for, at førstehåndsindtrykket sidder lige skabet. Linned og tekstiler skal være rene, pletfri, glatte og ikke bære præg af slid. Er der tegn på slid? Så skal det repareres eller udskiftes, for det påvirker gæstens komplette oplevelse af dit hotel.

Og det er derfor at de fleste af vores kunder sætter pris på vores leje- og vaskeløsning, for så sørger Denteks for at skifte tekstiler og linned ud efter behov - uden yderligere omkostninger eller besvær for dig.

 

Toilettet er det næste de ser

De fleste gæster har rejst for at komme til dit hotel, og derfor er badeværelset det næste rum de besøger. Her skal de også mødes af bløde håndklæder, som er foldet og placeret oven på hinanden - eller hængende på en holder. Rengøringspersonalet skal have de rette tekstiler - mikrofiberklude, viskestykker og karklude - til at gøre spejle, gulv og toiletter rene. 

Tekstiler er omdrejningspunktet for den gode oplevelse på dit hotel, og derfor er det vigtigt, at både dit rengøringspersonale og gæster har de rette tekstiler og linned til rådighed.

 

 

Hvad kan denteks gøre?

Denteks kan hjælpe dig med at give din gæster en wow-oplevelse. Både i form af de rette tekstiler, men vi sørger også for, at du på en omkostningseffektiv måde kan give dine gæster rent linned i en passende frekvens. Det giver høj kundetilfredshed, gode anmeldelser og flere genbesøg.